2 Şubat 2012 Perşembe

Yalancı İşkembe Çorbası


Bir tutkudur işlembe çorbası...
Seven tam sever, vazgeçemez o muhteşem tattan yemeyense  ağzına sürmek bile istemez...
Biz Sebeb-i Saadetim'le tutkunu olanlardanız...

İşkembe çorbasının aslını bulmak her zaman pek mümkün olmuyor bu yüzden en azından ona yakın bir lezzet yakalayabilmek adına tavukla yalancısını yaptım dün... Ziyadesiyle beğendik... Bundan sonra favori çorbalarımız arasında yerini aldı... 

Tam bir keyif çorbası... Bol sarmısak, bol sirke...

Ben evde olan malzemelerle yaptım ama sanırım tavuğun heryerinden olur...

MALZEMELER
100 gr haşlanmış tavuk eti
Terbiyesi için: 
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı yoğurt
Yarım limon suyu
Sarmısak
Sirke

YAPILIŞI
Tavuk etlerini bir miktar su ile haşlıyoruz. Tavuklarımız pişince ister küçük parçalara ayırıyoruz istersek tiftiyoruz. Tavuk suyunu bir taşım kaynattıktan sonra küçük küçük kestiğimiz tavuklarımızı ilave ediyoruz.. Ayrı bir kapta yumurta, un, yoğurt ve limonlu terbiyemizi hazırlıyoruz. Kaynamakta olan çorbamıza azar azar ilave ediyoruz. Sarımsak ve sirkeyi ister servis esnasında isterseniz benim gibi tencereye ekleyerek tüketebilirisiniz...
Arzuya göre çorbanızın üzerine sos yapabilirsiniz...

Not: Terbiyenin kesilmemesi için kaynamakta olan tavuk suyundan bir iki kepçe alarak karışımımıza ekliyoruz..

Afiyet olsun...




1 yorum:

balböcükleri dedi ki...

çok severim ellerinize sağlık