15 Mayıs 2012 Salı

HAŞHAŞ MANTOLU PARMAK TATLISI





Memlekete gittiğimizde E. annemden öğrendim bu tarifi. İnternetten arattım henüz eşine benzerine rastlamadım, dolayısıyla tarif tamamen orjinal diyebilirim. Normalde tatlı yapıldıktan sonra irmiğe bulanıyormuş fakat E. annem sevdasından ve kıtırlığından ötürü haşhaşa bulamayı uygun görmüş çok da iyi yapmış. Hem görselliği ile hem de ağzınıza aldığınızda içinin yumuşacık dışının kıtır kıtır oluşuyla sizi sizden alabilecek nitelikte bir tatlı... 
Eşim de ben de tatlıya bayılınca evimize gelince hemen yaptım. İlk denemem olmasına rağmen fazlasıyla başarılı oldum. Bir nevi garantili tarif de diyebiliriz... 

MALZEMELER
3 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik 
2 paket kabartma tozu 
Aldığı kadar un (Bunu her yazdığımda içimde tarifi imkansız bir sevinç oluyor :) ben de artık göz ölçüsü ile yapabiliyorum diye :) )
1 kase haşhaş

Şerbeti İçin 
6 su bardağı şeker
5 su bardağı su 

YAPILIŞI
Tatlımızın yapımına geçmeden önce şerbetimizi hazırlıyoruz. Dikkatinizi çekmek istediğim nokta şu ki şerbetimizi kaynatmıyoruz. Derin bir kapta su ve şekeri homojen bir hal alana kadar çırpma teli ile karıştırıyoruz..

Tüm malzemeleri derin bir kapta yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Hamurumuzu silindir haline getirip parmak boyutunda parçalar koparıyoruz. Kopardığımız parçaları tezgah üzerinde parmağa benzeyecek şekile getiriyoruz. Bir kaseye döktüğümüz haşhaşa hamurumuzu üzerinde beyaz yer kalmayacak şekilde bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz. Önceden ısıtılmış ortalama 170-175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. 

Tatlımızı fırından çıkardıktan 3-5 dakika sonra soğuk şerbetimizi sıcak tatlımızın üzerine döküyoruz... 

Ölçülere sadık kalırsanız garantili bir tarif olduğunu söyleyebilirim. Biz 2 kişi olduğumuz için yarım ölçek yaptım, ortalama 17 tane çıkıyor. 

Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok: